ONLINE
ISSN 2062-9753

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Címlap  Tizenhetedik lapszámok   Cserfa lapszámok Péceli Hírek lapszámok Videók  Archívum  Magunkról 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 
 




Tizenhetedik Online - Elkészült a pályafelújítás, a zaj is csökken Ferihegy körzetében
Elkészült a pályafelújítás, a zaj is csökken Ferihegy körzetében[2019.06.22. 14:58]  

Ismét mind a két futópálya üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A nagy nyári csúcsforgalom előtt, a tervezett nyolc hét leforgása alatt elkészültek a ferihegyi II. futópálya felújításával a Budapest Airport, valamint az alvállalkozó cégek munkatársai. Mindez nagyban növeli a repülőtér működésének biztonságát és rugalmasságát, áll a reptér közleményében.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a lehető legelőnyösebb futópályarendszer működik: a terminálépületek a két beton futópálya között helyezkednek el, így az egyik pályát a repülőgépek leszállására, a másikat pedig az indítására lehet használni. A kettő között pedig a lehető legrövidebb a gurulási távolság, a legkisebb az üzemanyag- és időveszteség két járat között. Nem utolsósorban pedig nagyobb a repülés biztonsága, hiszen a fel- és leszálló gépeket jelentős távolságra el lehet választani egymástól, emellett így a legcsekélyebb a közvetlen közelben fekvő lakott területeket érintő zajhatás is.
A kéthónapos felújítás nem kevesebb, mint 1,3 milliárd forintba (kb. 4 millió euróba) került. A legfontosabb beruházás a műszeres leszállítóberendezés (ILS – instrument landing system) cseréje, az elérhető legkorszerűbb és megbízhatóbb rádiónavigációs rendszerre. Az ILS CAT IIIB szerinti norma azt jelenti, hogy korlátozott látási viszonyok mellett, esőben, hóban, éjszaka vagy sűrű ködben, akár 15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látástávolság mellett is használni lehet a repülőteret, amennyiben az érkező gépek és azok személyzete is megfelelően felkészült erre. Mindez jelentősen növeli a repülés biztonságát, és hozzájárul ahhoz, hogy a légitársaságok még jobban be tudják tartani a menetrendjüket.
A rádiónavigációs berendezések cseréje miatti pályazár nyolchetes időszakát kihasználva egy sor egyéb javítást is elvégeztek a majdnem négy kilométeres pálya hosszában. Egyebek mellett kicseréltek 70 esővíz elvezető aknát, ahol kellett, kicserélték a pályába épített lámpák vezetékeit, kijavították a beton kisebb hibáit. Ez alatt az idő alatt megtisztították a betont a ráégett guminyomoktól, és újrafestették a pályán lévő jelzéseket, amik segítik a pilóták tájékozódását.
A Budapest Airport egyúttal köszöni a környező települések, elsősorban Vecsés lakóinak a türelmét, akiknek a felújítás miatt ideiglenesen a megszokottnál több repülőgép elhaladásával kellett számolniuk.

Vissza a címlapra

 
 
Hírlevél:
Név:
E-mail:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 
 
© 2006-2013 Tizenhetedik.hu